Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego stan w dniu 01.01.2021.

 

MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ

ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

Nazwa i adres podmiotu publicznego

Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Zamościu

Numer identyfikacyjny REGON

06043371000000

Stan w dniu 01.01.2021 r.

Termin przekazania: do 31.03.2021 r.

Dane kontaktowe

E-mail sekretariatu podmiotu

info@oik.zamosc.pl

E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz

wojciech_buczkowski@wp.pl

Telefon kontaktowy

664000871

Data

2021-03-25

Miejscowość ZAMOŚĆ

Lokalizacja siedziby podmiotu Województwo WOJ. LUBELSKIE

Powiat Powiat m. Zamość

Gmina M. Zamość (gmina miejska)

Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu

dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do:

[ X ] 2) wojewody

Dział 1. Dostępność architektoniczna

Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów:

1

1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie

komunikacyjne ?

[ X ] NIE

2. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń

technicznych?

[ X ] NIE

3. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy?

[ X ] TAK

4. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków) osobie korzystającej z psa asystującego?

[ X ] TAK

5. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób?

[ X ] NIE

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej

Budynek jest czynny całodobowo przez 7 dni w tygodniu. W budynku znajduje się osoba, która udzieli wszelkiej informacji na temat możliwości z oferty Ośrodka. W budynku na każdym piętrze znajdują się informacje na temat rozkładu pomieszczeń oraz graficzne tablice informacyjne. Ośrodek dopuszcza wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego. Przy wejściu do budynku znajduje się domofon przez który również osoby z niepełnosprawnościami mogą uzyskać wszelkie informacje o jego dostępności. W przypadku gdy zaistnieje potrzeba spotkania się przedstawiciela Ośrodka z osoba z ograniczeniami w zakresie poruszania się spotkanie zostanie zorganizowane poza siedziba Ośrodka w miejscu dostępnym architektonicznie dla osób z ograniczeniami w w zakresie poruszania się.

W budynku nie ma pochylni, podjazdów, platform oraz windy

Dział 2. Dostępność cyfrowa

1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada

deklarację dostępności

Liczba stron: 2

Liczba aplikacji: 0

Strony internetowe i aplikacje mobilne, dla których podmiot posiada deklarację dostępności

ID a11y-url https://bip.oik.zamosc.pl

ID a11y-status [ X ] Częściowo zgodna

ID a11y-data-sporzadzenie 2020-09-22

ID a11y-url http://oik.zamosc.pl

ID a11y-status [ X ] Częściowo zgodna

ID a11y-data-sporzadzenie 2020-09-22

2. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada

deklaracji dostępności

Liczba stron: 0

Liczba aplikacji: 0

Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:

Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej

Strona internetowa są częściowo zgodne z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań pewne dokumenty opublikowane na stronie mogą być niedostępne z uwagi na

fakt, że:

• pochodzić mogą z różnych źródeł,

• opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,

• posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji np. skany dokumentów

• brak opisu zdjęć

• filmy nie posiadają napisów

• brak tekstu alternatywnego dla czytników obsługiwanych przez osoby niepełnosprawne

• brak nagłówków h1

• stały tytuł strony

Podmiot nie zapewnia informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych. W Ośrodku pracują osoby, które posługują się jerzykiem migowym. W przypadku zgłoszenia przez osobę z ograniczeniami chęci skorzystania z naszego wsparcia, jesteśmy w stanie zapewnić komunikację on-line za pośrednictwem wybranego przez osobę zainteresowana komunikatora.

Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna

1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się?

a. Kontakt telefoniczny [ X ] TAK

b. Kontakt korespondencyjny [ X ] TAK

c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych [ X ] TAK

d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych [ X ] TAK

e. Przesyłanie faksów [ X ] NIE

f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online) [ X ] NIE

g. Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty [ X ] TAK

W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka

migowego: [ X ] w ciągu 1 dnia roboczego

h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) [ X ] TAK

2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle

indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth?

[ X ] NIE

Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych:

2

3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej

działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:

a. tekstu odczytywalnego maszynowo?

[ X ] TAK

b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?

[ X ] NIE

c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?

[ X ] Na części stron tak, na części nie

W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informacje o zakresie swojej działalności w postaci informacji w tekście łatwym do czytania:

1

4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. – na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku?

[ X ] NIE

Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym

1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby?

[ X ] NIE

2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii?

[ X ] NIE

3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji

funkcjonowania podmiotu?

[ X ] NIE

4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej?

[ X ] NIE


Proszę czekać... Proszę czekać...